Bize Sor






    Otomatik Şanzıman Tamiri

    Sıkça Sorulan Sorular

    Teknik olarak en çok sorulan sorular

    Lütfen aşağıdaki soruları okuyun ve cevabınızı bulamıyorsanız, lütfen sorunuzu bize gönderin, size en kısa sürede cevap vereceğiz.

    Sıkça Sorulan Sorular

    Otomatik vitesler sorunlu mudur, sık sık arıza yapar mı?

    Genel-geçer bir cevabı yoktur. Bir çok modelin kronik sorunlu otomatik vitesleri yüzünden böyle bir kanaate varılmışsa da oldukça uzun ömürlü ve sorunsuz otomatik vitesler de mevcuttur. Üstelik gelişen ve ucuzlayan teknoloji sayesinde her geçen gün otomatik vitesler daha da iyileşmekte, sorunsuz hale gelmektedir.

    Otomatik vitesler yakıt tüketimini artırır mı?

    Evet, genel olarak otomatik vitesler menuel viteslere oranla daha fazla yakıt tüketirler. Ancak aradaki fark giderek azalmakta, manuel kadar yakıt ekonomisi sunan otomatik vitesler geliştirilmektedir.

    Otomatik vitesler sarsıntılı mıdır?

    Kesinlikle hayır. Sarsıntılı olanlar otomatik vites değil, otomatikleştirilmiş vitestirler. Çalışma prensipleri manuel vitesle aynıdır. Tam otomatik viteslerin neredeyse tamamı manuel viteslerden çok daha fazla konforlu bir sürüş deneyimi sunarlar.

    Otomatik vitesler sürüş zevkini öldürür mü? Daha yavaş mıdır?

    Kısmen evet ancak günümüzdeki otomatik viteslerin tamamı aynı zamanda manuel kullanıma da izin verdiğinden gerektiğinde sürüş zevkini artırmak ya da ani hızlanmalar için manuel moda geçilip kullanılabilir. Ayrıca çift kavramalı otomatik vitesler sayesinde manuelden çok daha seri vites geçişleri de sunabilmektedir.

    Diğer sorular

    Otomatik Vites Üzerindeki Harfler ve İşaretler Ne Anlama Gelir?

    Marka ve modele göre değişkenlik gösterse de otomatik vites üzerinde genellikle şu harfler ve işaretler bulunur:

    P (Park): Aracınızı tamamen durdurduktan sonra vites kolunu getirmeniz gereken işaret budur. En önemli püf noktası aracınızın zarar görmememesi için tam olarak durmasını sağlamaktır.

    R (Reverse): Tıpkı manuel vitesteki R gibidir. Aracınızın geri vitesidir. Geri geri gitmeden önce aracın tamamen durmasını sağlayıp ardından bu konuma getirmelisiniz.

    N (Neutral): Otomatik vitesli araçlarda aracı boşa almak için kullanılır. Araç bekler pozisyondayken bu vitese alabilirsiniz (örneğin kırmızı ışık v.s.).

    D (Drive): Aracınızı hareket ettirmek için kullanmanız gereken vites konumu budur. Ayağınız frendeyken el frenini indirip kontak anahtarını çevirdikten sonra (ya da güç düğmesine bastıktan sonra) vites kolu D’ye getirilip araca ilk hareketi verilir.

     

    +/- : Pek çok otomatik vites; ayrıca manuel kontrole de izin verir. Bu tür otomatik viteslerde genellikle vites küçültmek ya da büyütmek için +/- işaretleri bulunur. Araç hareket halinde vites kolu uygun konumdayken yapmak istediğiniz eyleme uygun olarak (+) veya (-) konumuna getirerek vitesi büyütebilir ya da küçültebilirsiniz. Vites kolu bu konumda kalmaz, eylemi tamamlayıp tekrar eski yuvasına döner. O konumdayken aracın devir kontrolü özellikle limitlendirilmemişse tümüyle sizdedir.

    Bu harf ve işaretlerin dışında otomatik vites türlerine göre farklı işaretler ya da harfler de bulunabilir. Bunlar genellikle aracınızın sürüş modlarını gösterir. Aracınızın kitapçığından ya da satıcıdan bu işaretler hakkında bilgi edinebilirsiniz.

    Otomatik Vites Nasıl Çalıştırılır / Kullanılır?

    Otomatik vitesli bir aracı çalıştırmadan önce ayağınız mutlaka frende olmalıdır. Ayağınız frendeyken el frenini indirip aracı çalıştırınız, motor sesini duyduktan sonra vitesi D konumuna (veya geri geri gidecekseniz R konumuna) getiriniz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araç kendiliğinden ivmelenmeye başlayacaktır. Bundan sonrası gitmek istediğiniz hıza göre gaza ya da frene basmaktan ibaret.

    Otomatik Vites Kullanmanın Püf Noktaları

    Tıpkı manuel vites kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar olduğu gibi; otomatik vites de en az manuel vites kadar hassasiyet ister. Daha uzun ömürlü ve sorunsuz bir araç sahibi olmak için dikkat etmeniz gereken hususlar şunlardır:

    1. Araç hareket halindeyken vites asla P konumuna getirilmemelidir. Aksi takdirde ciddi sıkıntılara yol açabilir.
    2. Vites R ve P konumlarına getirilmeden önce aracınızın hareketinin tamamen durması sağlanmalıdır.
    3. N gerekmedikçe kullanılmaması gereken bir konumdur. Hatta bir otomatik vites sürücüsü N konumunu tamamen unutsa daha iyidir. Özellikle yokuş aşağı inişlerde N konumuna getirmek ciddi sorunlara sebebiyet verebilir.
    4. Araç çalışmadığı durumlarda halk arasında “vurdurmak” diye tabir edilen işlem asla yapılmamalıdır.
    5. Otomatik vitesli araçlar yağ konusunda daha hassastırlar. Aracın yağı mutlaka zamanında ve yetkili servis tarafından önerilen şekilde (daha iyisi yetkili serviste) değiştirilmelidir.